КОРПОРАТИВНЕ ПРАВО І M&A ЮРИДИЧНА КОМПАНІЯ INSEININ

Як іноземцю відкрити бізнес в Україні?

супровід відкриття бізнесу іноземцю нерезиденту
У цій статті ми розглянемо основні кроки, які необхідно виконати іноземцю (нерезиденту) для створення та реєстрації бізнесу в Україні

Україна, як країна з розвинутою господарською сферою, пропонує чимало можливостей для тих, хто бажає стати підприємцем. Наші ринкові відносини дозволяють отримувати значний дохід, що сильно приваблює іноземних громадян. Однак, перш ніж розпочати власний бізнес нерезиденту, необхідно пройти кілька етапів, включаючи реєстрацію підприємства, аби не мати проблем з податковими та кримінальними законами.

Створення бізнесу іноземцем (нерезидентом) - це процедура з офіційної державної реєстрації господарської діяльності за законодавством країни перебування. Зазвичай ця процедура проходить в декількох етапах з питань державної реєстрації та отримання відповідних дозволів. Вирішальне значення має яку форму господарської діяльності ви бажаєте обрати.


Вибір форми власності

Першим кроком у створенні бізнесу є вибір форми власності. В Україні існують різні форми власності, включаючи:
  • фізичну особу-підприємця, що є най популярнішою формою здійснення діяльності, ведення звітності, оптимізоване оподаткування та можливість працювати самостійно без найманих працівників. Негативною стороною є відповідальність за зобовʼязання ФОП ви несете і усім своїм майном фізичної особи;
  • товариство з обмеженою відповідальністю (ТОВ), друга най популярніша форма ведення господарської діяльності в Україні, що дозволяє нести відповідальність лише в межах вкладу (статутного капіталу) і не відповідати за зобовʼязання власним майном та коштами. Система звітності складніша ніж ФОП, але це не є чимось не досяжним для звичайних громадян, до того ж ви можете наймати в штат необмежену кількість працівників у тому числі і провідного бухгалтера. Ви також зможете отримати кредит за наявності хорошої кредитної історії. Питання податків у ТОВ зазвичай визначається у розмірі 5% від обороту компанії за календарний місяць;
  • акціонерне товариство (АТ) - складна форма, що має чітку структуру управління, розподілу акцій або часток (паїв) основою є управління директорів (мажоритарних власників). Система оподаткування та звітності часто також доволі складна і залежить від господарських операції. Рекомендується лише для масштабного бізнесу, що бажає відкрити представництво для забезпечення власних потужностей на території України.
  • господарське товариство (ГТ), тощо - існує і безліч інших більш складних форм для ведення бізнесу, вони передбачені для великих майбутніх операцій з залученням фінансування та продажем акцій.

Головне, що потрібно знати це Ваш вибір залежать від виду діяльності, масштабів проекту та податкових навантажень. Фізична особа-підприємець підходить для іноземців, що уже мають Код та посвідку на проживання (тимчасову або постійну) та для малих бізнесів, тоді як ТОВ або інші форми власності можуть бути кращими для середніх та великих підприємств, або діяльності, що підлягає ліцензуванню за законодавством України.
По-перше: Вибір найменування та реєстрація

Після вибору форми власності, вам потрібно визначити найменування вашого бізнесу. Найменування повинно бути унікальним і не суперечити законодавству України. Ви можете перевірити доступність найменування на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України.

Після вибору найменування ви повинні зареєструвати ваше підприємство. Для цього обовʼязково звернутись до місцевого органу з питань реєстрації. Ви отримаєте свідоцтво про державну реєстрацію, яке підтверджує ваш статус підприємця.

Важливо зауважити, що ви можете делегувати цю роботу уповноваженій особі або професіоналам справи з питань реєстрації та юридичної ведення бізнесу, до прикладу ЮК INSEININ.

По-друге: Отримання податкового номера

Для ведення бізнесу в Україні ви повинні мати податковий номер платника податків. Це обов'язковий крок для усіх підприємців. Ви можете звернутися до податкової інспекції за місцем реєстрації та подати необхідні документи для отримання податкового номера.

По-третє: Палата обов'язкових внесків

В Україні існують обов'язкові платежі, які підприємці повинні оплатити не залежно є вони громадянами чи особами з посвідченням громадянина іншої країни. Це може включати плата за послуги реєстрації, пенсійні внески та інші. Зверніться до відповідних органів для реєстрації цих стягнення для подачі відповідної звітності.

По-четверте: Відкриття банківського рахунку

Для ведення фінансової діяльності вам потрібно відкрити банківський рахунок. Виберіть надійний банк, який відповідає вашим потребам та надає зручні банківські послуги для підприємців. Будучи іноземцем це також важливий критерій для універсального використання та можливості приймати міжнародні платежі та здійснювати міжнародні господарські операції.

По-пʼяте: Отримання дозволів та ліцензій

Залежно від виду діяльності, вам може знадобитися отримання дозволів та ліцензій від відповідних органів. Перевірте законодавством, які дозволи та ліцензії необхідні для вашого бізнесу, і подайте необхідні документи до відповідних установ.

Взагалі питання отримання дозвільних документів та ліцензій для специфічних видів діяльності варто одразу доручати професіоналам, якщо не бажаєте втратити на цьому етапі безліч часу з вирішення постійних нюансів з уповноваженими органами на їх видачу та юридичних помилок у документах, оцінці, перевірці та інших обовʼязкових питаннях отримання дозволів.

По-шосте: Бухгалтерський облік

Як ми уже писали вище, для кожного типу бізнесу є обовʼязковим ведення бухгалтерського обліку. Це також є важливою частиною успішного бізнесу. Ви можете вести бухгалтерський облік самостійно або найняти професійного бухгалтера. Не забувайте про ведення фінансових звітів та податкову звітність, яку потрібно подавати регулярно.

По-сьоме: Реєстрація працівників

Якщо ви плануєте мати співробітників у своєму бізнесі, вам потрібно буде зареєструвати їх та оплачувати нарахування згідно соцпрограм та трудового законодавства. Оформити необхідні рахунки та документи для виплати зарплати. Тут також важливо нічого не упустити, адже санкції за дані типи порушень значно перевищують обовʼязки з сплати.

По-восьме: Декларування та сплата податків

Після реєстрації вашого бізнесу вам доведеться вирішити питання оподаткування. В Україні існують різні види податків, такі як податок на прибуток, ПДВ, акцизний податок тощо. Ви повинні декларувати та сплачувати податки згідно з чинним законодавством.

Для цього також варто консультуватись зі спеціалістом аби оптимізувати податкове навантаження і не сплачувати зайвого. Оскільки для підприємств, що мають землю, нерухомість і інше майно це може видатись в копійку.

Ведення бізнесу

Після завершення всіх формальностей нерезидент можете розпочати свою підприємницьку діяльність. Забезпечте якість продукту або послуги, рекламуйте свій бізнес та розвивайте його, дотримуючись всіх законодавчих вимог та етичних стандартів.

Іноземцю, що проходить цю процедуру вперше потрібно крок за кроком слідувати і виконувати всі необхідні процедури та процеси, щоб забезпечити успішний старт. Не забувайте консультуватися з фахівцями та практикуючими юристами, які можуть надати правову підтримку іноземцям на всіх етапах створення та реєстрації бізнесу в Україні.

Для отримання консультації юриста з питань реєстрації бізнесу нерезидентом (іноземцем) в місті Києві можна звертатись за номерами Юридичної компанії INSEININ +380 97 507 06 53 або +380 93 228 01 24 (WhatsApp, Viber, Telegram).


Чи залишити форму зворотнього звʼязку у нас на сайті — https://inseinin.com.ua/corporate_ma