Оскарження штрафу ТЦК

Районні ТЦК як відповідачі: прецедентна постанова апеляційного суду

Районні ТЦК як відповідачі: прецедентна постанова апеляційного суду
До юридичної компанії INSEININ за допомогою звернувся клієнт за допомогою в оскарженні постанови ТЦК про накладення грошого штрафу за порушення правил військового обліку. Чоловік повідомив, що був раніше взагалі виключений з військового обліку за станом здоровʼя в одному з ТЦК, проте від банку дізнався про відкриття проти нього виконавчого провадження Дніпровським районним ТЦК у місті Києві за порушення правил військового обліку. Після скачування застосунку Резерв+ чоловік помітив, що був повторно взятий на військовий облік у цьому ТЦК та перебуває у розшуку.
Юристи компанії детально проаналізувати справу та виявили порушення прав клінта районним ТЦК. Не було законних підстав для поновлення чоловіка на військовому обліку і саме головне клієнт не вчиняв ніяких порушень правил військового обліку, а процедура накладення штрафу була взагалі порушена та абсолютно не відповідає вимогам КУпАП.
Рух справи у суді першої інстанції
На цій підставі адвокатом було підготовлено позовну заяву до місцевого суду та заяву про поновлення строку звернення до суду. Заяву було направлено на розгляд до Дніпровського районного суду міста Києва.
Ухвалою судді Дніпровського районного суду міста Києва на підставі пунктів 1, 3 частини першої статті 170 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) відмовлено у відкритті провадження у справі. Постановляючи оскаржувану ухвалу, суд першої інстанції виходив з того, що Дніпровський районний у місті Києві ТЦК та СП не є юридичною особою та не має адміністративної процесуальної правоздатності та дієздатності. Суд послався на положення чинного законодавства, зокрема КАС України та Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців», які вимагають, щоб відповідач у справі мав статус юридичної особи або суб’єкта владних повноважень із належною процесуальною правоздатністю. Оскільки в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відсутні відомості про реєстрацію Дніпровського районного ТЦК та СП як юридичної особи, то позов не може бути розглянутий у порядку адміністративного судочинства.
Тобто, виник спір про можливість звернення до районного ТЦК із позовними заявами. Дана проблема виникла саме у звʼязку з відсутністю в районних ТЦК та СП статусу юридичної особи.

Детальніше про цю проблему та її значення пожна дізнатись у нашому відео:
Не погоджуючись з даною постановою адвокатом було підготовлено та направлено на розгляд до Шостого апеляційного адміністративного суду.
Рух справи у суді апеляційної інстанції Справа № 283/1065/25
Апеляційний суд задовольним апеляційну скаргу та прийняв наступне рішення:
Помилка суду першої інстанції:
  • Суд першої інстанційї неправильно застосував норми КАС України, відмовивши у відкритті провадження лише через відсутність у ТЦК статусу юридичної особи.
  • Згідно з п. 7 ч. 1 ст. 4 КАС України, суб’єктом владних повноважень може бути орган без статусу юридичної особи, якщо він виконує публічно-владні функції.
  • Стаття 235 КУпАП підтверджує, що ТЦК мають право розглядати справи про адміністративні правопорушення (ст. 210, 210-1 КУпАП), а їхні керівники можуть накладати стягнення. Отже, хоч районні ТЦК не мають офіційного статусу юридичної особи, проте вони є державними органами та наділені владними функціями.
Статус ТЦК:
  • Згідно з Положенням № 154 КМУ (від 23.02.2022), районні ТЦК є відокремленими підрозділами обласних/міських ТЦК, які є юридичними особами публічного права. Районні ТЦК не мають такого статусу, але виконують владні функції, що робить їх належними відповідачами у справах про оскарження їхніх постанов.
Практика Верховного Суду:
  • Суд посилається на постанову Верховного Суду від 19.10.2022 (справа № 522/22225/21), де підтверджено, що районний ТЦК може бути відповідачем у справах про оскарження адміністративних постанов, незважаючи на відсутність статусу юридичної особи.
Рішення апеляційного суду:
  • Ухвалу Дніпровського районного суду скасовано через порушення норм процесуального права (ст. 320 КАС України).
  • Справу передано назад до суду першої інстанції для розгляду по суті.
  • Постанова апеляційного суду є остаточною і не підлягає оскарженню.
Значення постанови

  • Прецедент: Підтверджує, що районні ТЦК можуть бути відповідачами в адміністративних справах, якщо вони виконують владні функції, попри відсутність статусу юридичної особи.
  • Процедурне значення: Суд першої інстанції не може відмовляти у відкритті провадження лише через формальний статус відповідача. Питання повноважень ТЦК (наприклад, правомочність винесення постанови) має розглядатися по суті, а не на етапі прийняття позову.
  • Практична користь: Позивачі, які оскаржують штрафи ТЦК, отримують чітке правове обґрунтування для позовів проти районних ТЦК, що посилює їхні шанси на успішне оскарження.

Юридична допомога

Під час воєнного стану виникає доволі багато проблему сфері військового обліку, розшуку та штрафів ТЦК. В багатьох випадках військовозобовʼязані чоловіки стикаються зі значним порушенням прав та інтересів. Для успішного захисту від таких порушень варто заручитись юридичною підтримкою компетентних юристів.
Юридична компанія INSEININ професійно займається питаннями військового обліку та штрафів ТЦК з моменту оголошення воєнного стану. Наші фахівці мають величезний досвід у сфері оскарження штрафів. Якщо ви потребуєте консультації з даного питання або юридичного супроводу, ви можете звернутись до наших фахівців!
В Юридичній компанії INSEININ є команда кваліфікованих адвокатів, які мають значний досвід у сфері оскарження штрафів ТЦК.

Для отримання консультації можна звертатись за номерами +380 97 507 06 53 або +380 93 228 01 24.

🔐Напишіть нам на:

Чи залишайте форму зворотнього звʼязку — ЗВОРОТНІЙ ДЗВІНОК

Також ви можете РОЗРАХУВАТИ ВАРТІСТЬ ПОСЛУГИ

✅ЧИТАТИ БІЛЬШЕ НОВИН ПО ТЕМІ У👉TELEGRAM📲