НОВИНИ в Україні

Закон №11377 від 24.06.2024 про ЄДИНИЙ СОЦІАЛЬНИЙ РЕЄСТР

Закон №11377 від 24.06.2024 про ЄДИНИЙ СОЦІАЛЬНИЙ РЕЄСТР

ЄДИНИЙ СОЦІАЛЬНИЙ РЕЄСТР

Стаття 16. Єдиний соціальний реєстр
1. Єдиний соціальний реєстр (далі — Соціальний реєстр) інформаційно-комунікаційна система, що є складовою центральної підсистеми Єдиної системи та забезпечує збирання, накопичення, збереження, захист та облік електронних даних заявників, осіб, у яких встановлено право на отримання соціальної підтримки, та отримувачів усіх видів соціальної підтримки, надання яких забезпечується суб’єктами Єдиної системи відповідно до їх повноважень. Соціальний реєстр ведеться з метою централізованого накопичення інформації та ведення єдиного обліку заявників, осіб, у яких встановлено право на отримання соціальної підтримки, та отримувачів усіх видів соціальної підтримки, інформаційного забезпечення органів державної влади та органів місцевого самоврядування, фізичнихі юридичних осіб під час реалізації їх повноважень у сфері соціального захисту населення та здійснення інших заходів із соціальної підтримки вразливих груп населення та осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах чи з інших підстав потребують соціальної підтримки.

Стаття 17. Структура Соціального реєстру
1. До складу Соціального реєстру входять: електронна особова справа соціальної сфери — сукупність документів (у тому числі електронних документів та електронних копій документів) про особу, яка є отримувачем соціальної підтримки, накопичених, згрупованих та уніфікованих за допомогою програмних засобів ведення Єдиної системи, що створюється та ведеться в Соціальному реєстрі;
  • соціальна реєстраційна картка особи — обліковий запис про особу, яка є отримувачем соціальної підтримки/у якій встановлено право на отримання соціальної підтримки або відсутність такого права/щодо якої отримано звернення, повідомлення про сім’ю/особу, яка перебуває у складних життєвих обставинах та/або набула прав за соціальною ознакою що створюється за допомогою програмних засобів Єдиної системи та ведеться в Соціальному реєстрі;
  • соціальна реєстраційна картка сім’ї — обліковий запис про сім'ю, яка є отримувачем соціальної підтримки, отримувала соціальну підтримку раніше або щодо якої встановлено відсутність права надалі отримувати соціальну підтримку, щодо якої отримано звернення/повідомлення про сім’ю/особу, яка перебуває у складних життєвих обставинах, що створюється за допомогою програмних засобів Єдиної системи та ведеться в Соціальному реєстрі;
  • соціальна реєстраційна картка домогосподарства — обліковий запис про домогосподарство, що є отримувачем соціальної підтримки, яке отримувало соціальну підтримку раніше або щодо якого встановлено відсутність права надалі отримувати соціальну підтримку, що створюється за допомогою програмних засобів Єдиної системи та ведеться в Соціальному реєстрі; поточні соціальні статуси особи — частина Соціального реєстру, що результуючою складовою відображення соціальних статусів за електронними особовими справами, а також набутих прав, і містить відомості, перелік яких визначено Кабінетом Міністрів України;
  • журнал історії звернень за соціальною підтримкою — складова Соціального реєстру, в якій накопичується, зберігається, обліковується та використовується інформація про дату і час звернення за певним видом соціальної підтримки особи чи осіб, в інтересах яких діє особа, статус опрацювання таких звернень та інформація про рішення, які були прийняті за результатами їх опрацювання;
  • електронні інформаційні ресурси власника Єдиної системи, в яких накопичується, зберігається, використовується та обробляється інформація про осіб, у яких встановлено право на отримання соціальної підтримки та яка систематизується відповідно до принципів, визначених Кабінетом Міністрів України; інтегровані або такі, що взаємодіють із Соціальним реєстром, електронні інформаційні ресурси суб’єктів Єдиної системи, визначені Кабінетом Міністрів України та призначені для адміністрування окремих видів соціальної підтримки відповідно до функцій суб’єктів Єдиної системи (далі — суміжні інформаційні ресурси).
2. Перелік відомостей, що містяться в електронній особовій справі соціальної сфери, соціальних реєстраційних картках особи, сім'ї та домогосподарства, визначається Кабінетом Міністрів України.

Стаття 18. Користувачі Соціального реєстру
1. Користувачами Соціального реєстру є: держатель Соціального реєстру; адміністратор Соціального реєстру; публічні реєстратори та створювачі реєстрової інформації в Соціальному реєстрі; надавачі соціальної підтримки та інші суб’єкти Єдиної системи; отримувачі соціальної підтримки.
2. Порядок функціонування Соціального Кабінетом Міністрів України. реєстру визначається
3. Держателем Соціального реєстру є власник Єдиної системи. Адміністратором Соціального реєстру є адміністратор Єдиної системи.
4. Власник Єдиної системи як держатель Соціального реєстру має право безкоштовно отримувати інформацію, необхідну для встановлення/позбавлення права на отримання фізичними особами (сім'ями, домогосподарствами) всіх видів соціальної підтримки, передбачених законодавством, розрахунку їх розмірів (обсягу) та реалізації інших повноважень у соціальній сфері, передбачених законом, персональні дані, інформацію з автоматизованих інформаційних систем, інформаційно- комунікаційних систем, державних електронних інформаційних ресурсів, реєстрів, баз даних, володільцем, розпорядником та/або адміністратором яких є суб’єкти електронної інформаційної взаємодії, у тому числі інформацію з обмеженим доступом.
5. Публічний реєстратор Соціального реєстру є посадовою особою або особою, яка перебуває у трудових відносинах держателем або адміністратором Соціального реєстру та здійснює безпосереднє внесення або акцептування внесення інформації до Соціального реєстру. Права та обов'язки публічних реєстраторів Соціального реєстру визначаються Кабінетом Міністрів України.
6. Створювачем реєстрової інформації в Соціальному реєстрі може бути уповноважена особа держателя, адміністратора Соціального реєстру, держателя суміжного інформаційного ресурсу чи суб’єкта Єдиної системи, а також інша особа, яка в процесі користування Соціальним реєстром та/або Єдиною системою, у межах статусів і повноважень, передбачених Кабінетом Міністрів України, створює інформацію про об’єкт реєстру для її внесення до Соціального реєстру.
7. Володільцем персональних даних, що обробляються в Соціальному реєстрі, є держатель Соціального реєстру.
8. За рішенням володільця персональних даних повноваження розпорядника персональних даних, обробка яких здійснюється в Соціальному реєстрі, можуть бути покладені на адміністратора Соціального реєстру відповідно до Закону України “Про захист персональних даних”.

Стаття 19. Основні засади ведення Соціального реєстру
1. Соціальний реєстр ведеться з використанням програмного забезпечення, що забезпечує його сумісність і взаємодію з іншими інформаційними системами та мережами, що є державними інформаційними ресурсами.
2. За підключення та доступ до Соціального реєстру, внесення до нього відомостей і користування ним плата не стягується.
3. Соціальний реєстр функціонує в цілодобовому режимі, крім випадків проведення планових і позапланових профілактичних та/або технічних робіт, пов'язаних з усуненням технічних та/або методологічних помилок чи технічного збою в роботі. Інформація про проведення профілактичних та/або технічних робіт з підтримки Соціального реєстру оприлюднюється на офіційному веб-сайті адміністратора Єдиної системи за три календарні дні до дати проведення таких робіт, крім випадків, коли своєчасне попередження про такі роботи неможливе через їх терміновість.
4. Заходи щодо створення, впровадження та супроводу програмного забезпечення Соціального реєстру, технічного і технологічного забезпечення, збереження та захисту даних, технічних і технологічних заходів із надання доступу до Соціального реєстру провадяться адміністратором Єдиної системи згідно із Законами України “Про публічні електронні реєстри” та “Про захист інформації в інформаційно- комунікаційних системах”.
5. Датою початку функціонування Соціального реєстру є дата його введення в промислову експлуатацію. 6. Інформування правоволодільця про внесення до Соціального реєстру інформації про нього та про належні йому майно, майнові, правові та інші спеціальні та/або соціальні статуси, а також про зміну та видалення такої інформації належить до компетенції держателя або адміністратора Соціального реєстру. 7. Для Соціального реєстру як складової Єдиної системи визначаються спільні джерела інформації, порядок її отримання та оприлюднення, строки внесення, права та обов’язки користувачів.
Соціальний реєстр здійснює через Єдину систему електронну інформаційну взаємодію у спосіб та в порядку, передбачені цим Законом.
8. Кожна особа, персональні дані (інформація про особу) якої внесені до Соціального реєстру, має право на безоплатне отримання довідки про внесення інформації до Соціального реєстру в порядку, визначеному статтею 11 цього Закону.
9. Програмне забезпечення Соціального реєстру є об’єктом права державної власності. Майнові права на програмне забезпечення належать державі в особі центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення.
Стаття 20. Мова ведення Соціального реєстру
1. Соціальний реєстр ведеться державною мовою. Допускається використання латинських літер і спеціальних символів у написанні електронної адреси, серії документів тощо. Для транслітерації прізвищ (за наявності), власних імен, по батькові (за наявності) та інших власних назв застосовується транслітерація українського алфавіту латиницею, затверджена Кабінетом Міністрів України.
2. У разі виявлення розбіжностей у написанні прізвища (за наявності), власного імені, по батькові (за наявності) фізичної особи, місця народження, адреси її зареєстрованого/задекларованого місця проживання (перебування) визначальними є відомості Єдиного державного демографічного реєстру.

Стаття 21. Об’єкти Соціального реєстру
1. Об’єктом Соціального реєстру є інформація про осіб, їх статуси, сім'ї та домогосподарства, які звертаються щодо отримання соціальної підтримки або у яких виникло право на її отримання, з обов’язковим зазначенням відомостей, що дають змогу ідентифікувати особу, підстав, що дають їй право на отримання соціальної підтримки, розрахунку розміру соціальної підтримки в грошовому еквіваленті, відомостей про реалізацію такого права або користування ним, результатів призначень, нарахувань і виплат усіх видів соціальної підтримки, передбачених законодавством.
2. У Соціальному реєстрі зазначається базова інформація (дані) про заявників, осіб, у яких встановлено право на отримання соціальної підтримки та її отримувачів, а саме:
1) реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта громадянина України (для фізичних осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта);
2) номер свідоцтва про загальнообов’язкове державне соціальне страхування (за наявності);
3) громадянство;
4) реквізити документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України або свідоцтво про народження дитини (назва документа, серія та/або номер, дата видачі, уповноважений суб'єкт, що видав документ);
5) реквізити документів, що посвідчують особу та підтверджують її спеціальний статус (назва документа, серія та/або номер, дата видачі, уповноважений суб'єкт, що видав документ);
6) унікальний номер запису у Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності);
7) прізвище (за наявності), власне ім'я, по батькові (за наявності);
8) дата і місце народження;
9) стать;
10) номер контактного телефону та/або адреса електронної пошти, інша контактна інформація;
11) адреса зареєстрованого/задекларованого місця проживання (перебування) та/або адреса фактичного місця проживання (перебування);
12) актові записи цивільного стану.
Залежно від виду соціальної підтримки, для надання або виникнення права на надання якої дані вносяться до Соціального реєстру, склад даних (у тому числі персональних), що підлягають внесенню, обробці та зберіганню в Соціальному реєстрі, може доповнюватися іншими даними відповідно до Законів України “Про соціальні послуги", “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” та інших нормативно-правових актів, що регулюють відповідний вид соціальної підтримки, та визначаються Кабінетом Міністрів України.
3. Забороняється вимагати від осіб та вносити до Соціального реєстру інформацію, не передбачену цим Законом.
4. Інформація про стан здоров'я, факт звернення за медичною допомогою, діагноз, відомості, одержані при медичному обстеженні, засудження до кримінального покарання може бути внесена до Соціального реєстру у випадках та в обсязі, визначених законом, та лише з метою встановлення права на отримання соціальної підтримки, призначення та/або надання особі соціальної підтримки.
5. Ідентифікація об’єкта Соціального реєстру здійснюється за допомогою ідентифікатора, що є реєстровим номером відповідного об’єкта Соціального реєстру.
6. Програмне забезпечення Соціального реєстру має забезпечувати окреме зберігання даних про документи і відомості, що внесені до Соціального реєстру, з метою підтвердження їх походження, цілісності та достовірності.

Стаття 22. Фінансування витрат, пов’язаних з функціонуванням Соціального реєстру
1. Фінансування витрат, пов’язаних із створенням програмно- технічних засобів Соціального реєстру та його функціонуванням здійснюється за рахунок державного бюджету, коштів міжнародних фінансових організацій, інших джерел фінансування, не заборонених законодавством.
ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ

1. Цей Закон набирає чинності через шість місяців з дня його опублікування.
2. Внести зміни до таких законів України: 1) статтю 34 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” (Відомості Верховної Ради України, 1997 р., №24, ст. 170 із наступними змінами) доповнити частиною п’ятою такого змісту: “5. Виконавчі органи сільських, селищних, міських рад здійснюють повноваження у сфері соціального захисту населення та надання соціальних послуг, інших видів соціальної підтримки засобами Єдиної інформаційної системи соціальної сфери в порядку, передбаченому законодавством.”; 2) статтю 23 Закону України “Про місцеві державні адміністрації” (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., № 20—21, ст. 190 із наступними змінами) доповнити частиною другою такого змісту: "Місцева державна адміністрація здійснює повноваження у сфері соціального забезпечення та соціального захисту населення, надання соціальних послуг та інших видів соціальної підтримки засобами Єдиної інформаційної системи соціальної сфери в порядку, передбаченому законодавством.”.
3. Кабінету Міністрів України протягом шести місяців з дня опублікування цього Закону:
привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом та прийняти нормативно-правові акти, передбачені цим Законом; подати на розгляд Верховної Ради України пропозиції щодо внесення змін до законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям цього Закону;
забезпечити здійснення центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики з питань соціального захисту населення, державними підприємствами та/або державними установами, що належать до його сфери управління, міграції та, за потребою, актуалізації та/або оптимізації відомостей з публічних електроннихреєстрів, баз даних, інших інформаційних, інформаційно-комунікаційних систем, що здійснюють обробку даних про отримувачів соціальної підтримки, до Єдиної інформаційної системи соціальної сфери; забезпечити перегляд і приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом з припиненням функціонування тих публічних електронних реєстрів, баз даних та інших інформаційних, інформаційно-комунікаційних систем, відомості з яких було перенесено до Єдиної інформаційної системи соціальної сфери та/або Єдиного соціального реєстру.
Юридична аналітика